پایه گذاری بزرگترین پروژه حمل و نقل آفیون کاراهیسار خط AFRAY

پایه و اساس بزرگترین پروژه حمل و نقل آفیون کاراهیسار، AFRAY، گذاشته شد. این پروژه که باعث سهولت در ترافیک شهری و سفر راحت و سریع به مرکز می شود، 7,5 کیلومتر طول دارد.

مراسم کلنگ زنی این پروژه که متشکل از 6 ایستگاه مسافربری است در مسیر منتهی به محوطه پردیس دانشگاه Afyon Kocatepe برگزار شد. این سرمایه گذاری که با پروژه قطار سریع السیر وزارت حمل و نقل و زیرساخت ما ادغام شده است، قرار است در سال 2024 تکمیل شود.

شروع از ایستگاه علی چتینکایا، دانشگاه آفیون کوکاتپه، پردیس احمد نجدت سزر ارنلر، Karşıyaka پایه و اساس سیستم حمل و نقل ریلی شهری AFRAY که شامل محلات و میدان ظفر می شود. به میزبانی رئیس جمهور ما مهمت زیبک، فرماندار ما معاون. دکتر. Kübra Güran Yiğitbaşi، معاونان ما ابراهیم یوردونوسون، علی اوزکایا، ویسل اروغلو، معاون مدیر کل سرمایه گذاری زیرساخت وزارت حمل و نقل انور مامور، نامزدهای پارلمان، دانشجویان، اعضای مطبوعات و شهروندان ما اخراج شدند.

"دسترسی دانش آموزان و شهروندان به مرکز شهر آسان خواهد بود"

انور مامور، معاون مدیر کل سرمایه گذاری های زیربنایی وزارت ترانسپورت، اطلاعاتی را در مورد این سرمایه گذاری به اشتراک گذاشت و توجه را به اهمیت آن برای شهر جلب کرد. در سخنان خود؛ وی افزود: در نتیجه بازرسی در محل با حضور وزیر ترانسپورت ما به مرحله حفاری پروژه AFRAY رسیدیم که با دستور وزیر خود تصمیم به ساخت آن گرفتیم. پروژه راه‌آهن پرسرعت آنکارا-ازمیر ما که مسافتی معادل 500 کیلومتر را پوشش می‌دهد، در مسیری بود که از 10 کیلومتری ایستگاه خط راه‌آهن معمولی در استان آفیون ما گذشت. بنا به درخواست شهردار و مدیران استانی افیون، دیدیم که چنین پروژه ای بسیار نیاز دارد. این پروژه پروژه راه آهن سریع السیر آنکارا-ازمیر را قادر می سازد تا وارد آفیون شود. همچنین اتصال مستقیم به ایستگاه راه آهن واقع در اینجا را فراهم می کند. AFRAY دانشگاه و شهرک های مهم را به مرکز متصل می کند. خط ریلی 7 و نیم کیلومتر، 6 ایستگاه، 6 پل روگذر عابر پیاده و 4 تقاطع جاده ای به بهره برداری می رسد. به این ترتیب دانشگاه که تقریباً 50 هزار دانشجو دارد به مرکز شهر متصل می شود. واقع در خط Karşıyaka حمل و نقل به مرکز شهر برای 15 هزار شهروند ساکن در محله های ارنلر و محلات فراهم می شود. امیدوارم پروژه AFRAY ما برای آفیون و کشور ما مفید باشد."

"فری برای دانشجویان دانشگاه رایگان خواهد بود"

شهردار مهمت زیبک در سخنرانی خود توضیح داد که چگونه پروژه به این مرحله رسیده است و خبر خوب حمل و نقل رایگان را به اشتراک گذاشت. ما مطالعه ای انجام دادیم که چگونه می توانیم دسترسی آسان تر به مرکز شهر در منطقه دانشگاه را برای دانشجویان خود فراهم کنیم. ما متوجه شدیم که می‌توانیم تاج این امر را با پروژه AFRAY رقم بزنیم و با حمایت معاونان محترم در نتیجه رایزنی‌هایی که با مدیر کل راه‌آهن کشور داشتیم، به توافق رسیدیم. پروژه مناقصه شد. مرحله اول ما بین ایستگاه ارنلر و علی چتینکایا بود. مرحله دوم بین علی چتینکایا و ایسکهیسار ادامه خواهد داشت. در طول سفر وزیر حمل و نقل ما به آفیون پس از انجام مناقصه جدید، یک منطقه بزرگ مصادره شده در زمین های محله ایستگاه قطار سریع السیر ما وجود داشت. ما پروژه AFRAY خود را به ایستگاه قطار سریع السیر گسترش داده ایم تا ببینیم چگونه می توانیم حمل و نقل بازدیدکنندگانی را که با قطار سریع السیر به شهر آفیون می آیند آسانتر کنیم. او چنین مطالعه ای انجام داد. وقتی این را به وزیر حمل و نقل خود توضیح دادیم، وزیر ما گفت: "این پروژه پروژه ما است، ما آن را در قطار سریع السیر گنجانده ایم." او گفت. شرکت ما که مناقصه قطار سریع السیر را دریافت کرده بود نیز اعلام کرد که پروژه ما را در قالب سرمایه گذاری قطار سریع السیر انجام خواهند داد. تغییراتی در پروژه ایجاد شده است. ما امروز با جدیدترین ترتیبات پایه را خواهیم گذاشت. برای توسعه آفیون اهمیت زیادی داشت. ما همشهریان و دانش آموزان خود را که به ایستگاه علی چتینکایا می آیند با سیستم نوستالژیک به مرکز شهر منتقل می کنیم. همچنین هدف ما انتقال رایگان دانش آموزان به مرکز شهر است. به دانش آموزان و برادرانمان، ارنلر و Karşıyaka برای محله ما، برای همه آفیون موفق باشید.»

"کلمات پرواز می کنند، کار باقی می ماند"

با جلب توجه به خدمات ارائه شده در معاون ابراهیم یوردونوسون، «ما در مراسم کلنگ زنی پروژه AFRAY هستیم که یکی از سخنان شهردار ما است و همه ما مانند یک قلعه پشت آن ایستاده ایم. ما به همراه AFRAY چندین کار را با هم انجام می دهیم. ما دانش آموزان خود را از اینجا به بازار و از بازار به مدرسه آنها منتقل خواهیم کرد. رئیس جمهور کشورمان نیز وعده رفت و آمد رایگان به میدان پیروزی را داد. سرزنش هایی می شد که ما نمی خواهیم از اینجا به بازار برویم، طلبه ها به بازار نمی آیند. ما این را حل خواهیم کرد. ما همشهریان خود را با بازار همراه خواهیم کرد. کلمه پرواز می کند، کار می ماند. مردم به خاطر کارشان شناخته می شوند. رئیس جمهور ما، مهمت، به خاطر کارهایی که انجام داده و کارهایی که بدون هیچ وعده ای انجام داده است، به یاد خواهد ماند. از این بابت از او بسیار سپاسگزاریم. ما خدمات خود را انجام می دهیم و شما را با افتتاحیه ملاقات می کنیم. ما در کار ساخت کار، خدمت، کار هستیم. در صبح روز 15 می، ما به خدمت در قرن جدید ترکیه ادامه خواهیم داد. برای آفیون ما موفق باشید.»

"حمل و نقل به مرکز شهر بسیار راحت تر خواهد بود"

معاون ما علی اوزکایا، با تاکید بر اینکه این پروژه به گردشگری و سهولت حمل و نقل کمک خواهد کرد. در انتخابات شهردار سال 2019 که از خدماتی که به افیون کاراهیسار خواهیم کرد صحبت کردیم، دیدیم که بزرگترین مشکل مشکل ترافیک است و بخشی از این مشکل مشکل بین دانشگاه و شهر است. ما در مورد پروژه ای که توسعه داده بودیم با DDY مذاکره کرده بودیم. بعداً این پروژه توسط وزارت ما به اداره کل زیربنایی منتقل شد. این قطار در پروژه قطار سریع السیر آنکارا-ازمیر گنجانده شد. وزارت ما حمایت بسیار مهمی را انجام داده است. در این راستا، ما از وزارت حمل و نقل خود تشکر می کنیم. با توجه به زلزله 6 بهمن وزیر کشورمان به منطقه زلزله زده منصوب شد. به همین دلیل این مراسم را با 2 ماه تاخیر برگزار کردیم. امیدواریم در سال‌های آینده دسترسی جوانان ما به مرکز شهر بسیار راحت‌تر باشد و در گام بعدی این خط با مراکز گردشگری و حرارتی حوضه گزلی‌گل و سفر از مرکز شهر تا مرکز گردشگری ادامه خواهد یافت. می گویم خدایا به ما نشان بده تا آن روزها را هم ببینیم. آرزو می کنم افری برای شهر ما مفید باشد.»

"یک سرمایه گذاری شگفت انگیز و مورد انتظار برای AFYON"

با تشکر از شهردار مهمت زیبک، معاون ما پروفسور. دکتر. ویسل اروغلو گفت: «بزرگترین مشکل شهرها حمل و نقل است. آقای رئیس جمهور هم به این موضوع پرداخته اند. ما به وزارت حمل و نقل خود افتخار می کنیم، سرمایه گذاری های بزرگی در ترکیه انجام می شود. وقتی به بزرگراه ها نگاه می کنیم، 10-12 ساعت طول می کشید تا از اینجا به استانبول برسیم. 600 کیلومتر جاده تقسیم شده در آفیون کاراهیسار ساخته شد. افیون نقطه اتصال بزرگراه ها خواهد بود، امیدوارم نقطه اتصال قطارهای سریع السیر باشد. همه راه ها به آفیون کاراهیسار منتهی می شوند، همه ریل ها به آفیون کاراهیسار منتهی می شوند. جوانان ما، ارنلر و Karşıyaka آمدن به مرکز شهر برای شهروندان ما در محله مشکل ساز بود. ما در تلاش بودیم این موضوع را حل کنیم. شهردار و وزیر حمل و نقل ما سیستم حمل و نقل ریلی آفیون کاراهیسار را گرد هم آوردند. من صمیمانه معتقدم که این حمل و نقل ریلی بسیار سودمند خواهد بود. این پروژه مسافت 500 کیلومتری را طی می کند. من معتقدم که در محدوده قطار سریع السیر به سرعت انجام خواهد شد. یک سرمایه گذاری باشکوه و مورد انتظار برای Afyon. ما به عنوان نماینده مجلس از نزدیک پیگیری کردیم و این کار را ادامه خواهیم داد. برای آفیون کاراهیسار ما موفق باشید. او گفت.

پس از سخنان، برنامه راهگشا آغاز شد. فرماندار ما در اینجا سخنرانی کوتاهی می کند. دکتر. Kübra Güran Yiğitbaşı گفت: "این پروژه بسیار مهم است به طوری که بیش از 40 هزار دانشجوی دانشگاه می توانند با بافت فرهنگی و تجار ما راحت تر با مرکز تماس بگیرند. سیستم های ریلی پروژه هایی هستند که آسایش شهر را تا حد زیادی افزایش می دهند. از نظر راحتی و صرفه جویی در زمان، سفر گردشگران داخلی و خارجی را از نقطه ای به نقطه دیگر تسریع می کند. بهترین ها را برای شهرمان آرزو می کنم. مایلم از زحمات وزیر حمل و نقل و شهردار محترممان تشکر کنم. باشد که به نیکی کامل شود.» شروع به گذاشتن پایه کرد.

در مورد پروژه

خط AFRAY یک سیستم حمل و نقل ریلی شهری به طول تقریبی 7,5 کیلومتر است که از ایستگاه علی چتینکایا شروع شده و به دانشگاه Afyon Kocatepe (AKU)، پردیس Ahmet Necdet Sezer ختم می شود. با تکمیل این پروژه، 6 ایستگاه مسافربری، 6 پل روگذر عابر پیاده و 4 تقاطع بزرگراه به بهره برداری می رسد. پس از تکمیل، یک خط حمل و نقل آسان و مؤثر بین دانشگاه که تقریباً 50 هزار دانشجو دارد و مرکز شهر ایجاد می شود. واقع در خط Karşıyaka نزدیک به 15 هزار نفر از شهروندان ساکن در محله های محله و ارنلر به مرکز شهر منتقل خواهند شد. دسترسی به منطقه حرارتی Gazlıgöl و دره های فریگی که در شمال دانشگاه قرار دارد و از نظر گردشگری شهری اهمیت زیادی دارد، تسهیل می شود. ظرفیت حمل و نقل عمومی در نقطه ای نزدیک به صنایع سازمان یافته شهر افزایش می یابد.