The Longing Ends: پایتخت با اتوبوس های جدیدش ملاقات می کند

شهرداری کلانشهر آنکارا برنامه "لطاق به پایان می رسد: پایتخت با اتوبوس های جدید خود ملاقات می کند" را برای 85 اتوبوسی که به پایتخت آورده شده و امروز شروع به کار کردند، ترتیب داد. منصور یاوش، رئیس ABB، در این مراسم که با شرکت کمال قلیچداراوغلو، رئیس CHP، مرال آکشنر، رئیس حزب İYİ و گلتکین اویسال رئیس حزب دموکرات برگزار شد، گفت: «تا پایان سال 2022، 355 وسیله نقلیه شامل 22 اتوبوس جدید و 377 اتوبوس جدید وجود خواهد داشت. XNUMX اتوبوس برقی تبدیل شده وی گفت: ما وسیله نقلیه خود را در خدمت مردم آنکارا قرار خواهیم داد.

اولین تحویل اتوبوس‌های آورده شده به پایتخت در نتیجه تلاش پیگیر منصور یاوش، شهردار شهرداری آنکارا انجام شد که در هر فرصتی تاکید کرد که آخرین خرید اتوبوس در پایتخت در سال 2013 بوده و اتوبوس‌های فعلی در حال خدمت هستند. دوبرابر سن آنها در دنیا بود.

اتوبوس های جدید پایتخت در راه هستند

به میزبانی شهردار کلانشهر منصور یاواش، برنامه "لطاق به پایان می رسد: پایتخت با اتوبوس های جدید ملاقات می کند" در پردیس منطقه 85 EGO با 3 اتوبوس قبل از شروع سفرهای اولیه خود برگزار شد. کمال قلیچداراوغلو رئیس CHP، مرال آکشنر رئیس حزب IYI، گلتکین اویسال رئیس حزب دموکرات، معاون رئیس حزب سعادت پروفسور. دکتر. صبری تکیر، معاونین، معاون رئیس، شهرداران، اعضای شورای شهرداری کلانشهر و بوروکرات ها، نمایندگان سازمان های مردم نهاد و بسیاری از محتار حضور داشتند.

از رؤسای کل تا رئیس جمهور یاواس

کمال قلیچداراوغلو، رئیس CHP، شرکت کننده در این مراسم، از منصور یاوش، شهردار کلان شهر آنکارا، که پروژه های جدید را امضا کرد، تشکر کرد:

"اگر از سال 2013 اتوبوس سوار نشده باشد، مشکل وجود دارد، و اگر برای شهردار کلان شهر ما که تلاش می کند اتوبوس بگیرد، مشکلی وجود دارد، مانعی وجود دارد. اگر میلیون ها کودک ما به اینترنت نرسند، ما مشکل داریم چه در زمان همه گیری باشد یا نه. اگر صدها هزار فرزند ما گرسنه به رختخواب بروند، مشکل دارد، اگر جوانان ما نگران آینده خود هستند و به این فکر می کنند که چگونه به خارج از کشور بروند، ما مشکل داریم. اگر لیر ترکیه در برابر ارزهای خارجی به تمبر تبدیل شود، مشکل داریم. دوستان عزیز شهردار کلانشهر ما خیلی خوب بیان کردند، گفتند 4 میلیارد لیره بدهی پرداخت کردم و جز وام اتوبوس وام بانکی نگرفتم. این بدان معنی است که شما می توانید یک شهر را بدون وام گرفتن مدیریت کنید. آقای رئیس جمهور، شما گفتید که به پروژه های دیوانه نیاز ندارید، این کشور به مردان باهوش نیاز دارد، نه پروژه های دیوانه. در حضور همه ساکنان آنکارا، مایلم از شما تشکر کنم.»

مرال آکشنر، رئیس حزب IYI، خرسندی خود را از خدمات ارائه شده در آنکارا با عبارت زیر ابراز کرد:

بسیار خوشحالم که شاهد چنین کار خوبی هستم. امروز شاهد عملکرد آقای منصور یاوش به عنوان شهردار شهرداری آنکارا مانند دیروز هستیم و کوچکترین اتهامات علیه وی در چشم شهروندان دیده نمی شود و او به عنوان یک شهردار در کنار شهروندان ایستاده است. فردی صادق، سخت کوش و ملموس. من در حضور همه می گویم، خدا از شما راضی باشد، دوستانتان از شما راضی باشند، ما از شما راضی هستیم، امیدوارم مردم آنکارا نیز از شما راضی باشند.»

گلتکین اویسال، رئیس حزب دموکرات، در سخنرانی خود در این مراسم گفت: «با انتخابات محلی 2019، همه ما به عنوان ساکن آنکارا که مدیریت آن را بر سر برداشتن حجاب بر سر آنکارا بر عهده دارد، با قلب خود در آرامش هستیم. و آقای رئیس جمهور که ما در شهرداری کلان شهر آنکارا از قصدش مطمئن هستیم. 801 میلیون دلار برای آنکاپارک به جای نیازهای ملت هزینه شد، اما این هزینه محاسبه نمی شود، بنابراین شهروندان ما در کشوری که کنترل اداری، سیاسی و قضایی در آن امکان پذیر نیست، این هزینه را پرداخت می کنند.

یاواش: ما برای به حداقل رساندن مشکلات شهروندان خود اقدام کردیم

آهسته که سخنان خود را با این جمله آغاز کرد: ما همیشه قبل و بعد از انتخابات به دو نکته توجه داشتیم، گفت:

اولین مورد این بود که رویکرد مدیریتی شفاف، مشارکتی و پاسخگو را مسلط کنیم. ما جوایز زیادی از جمله "جایزه پایتخت شهردار جهانی" و "جایزه شفافیت بین المللی" را به نمایندگی از 6 میلیون نفر از ساکنان آنکارا برای کار خود در این زمینه دریافت کرده ایم. دوم ارائه تفاهمی از شهرداری بود که سلامت مردم و زندگی مردم را در اولویت قرار دهد. ما باید متفاوت می بودیم، موضوع خود را به عنوان فهمی تعیین می کردیم که زندگی انسان را تسهیل می کند، رفاه همشهریان را افزایش می دهد و سلامت آنها را در نظر می گیرد. ما فوراً برای به حداقل رساندن مشکلات شهروندان خود که مجبور بودند زیر برف، آفتاب و باران منتظر بمانند و در اتوبوس‌های پر ازدحام مشکل داشتند، به حداقل رساندیم، زیرا از سال 2013 هیچ اتوبوسی سوار نشده بود.

یاواش با یادآوری اینکه در حالی که جمعیت آنکارا در سال 2010 4 میلیون و 460 هزار نفر بود، 2 هزار و 37 اتوبوس خدمات رسانی می کردند، گفت: در سال 2020 تعداد اتوبوس های آنکارا که جمعیت آن 5 میلیون و 663 هزار نفر بود به 1547 کاهش یافت. در حالی که جمعیت آنکارا از سال 2013 12 درصد افزایش یافته است، تعداد وسایل نقلیه فعال در اداره کل EGO به 21 درصد کاهش یافته است. این نسبت معکوس نه تنها معکوس اعداد بلکه رویکرد مدیریت را نیز آشکار کرد. بدتر از آن، میانگین سنی ناوگان ما 12 سال بود. این وضعیت به محض شروع به کار مسئولیت های جدیدی به ما داد. ما بلافاصله وارد عمل شدیم و مذاکرات و مقدمات خود را تکمیل کردیم. در حالی که این روند ادامه داشت، همه مردم پیگیری کردند که ما با چه مشکلاتی مواجه شدیم، اما بالاخره ما اینجا هستیم و در آرامش هستیم زیرا با اتوبوس های جدید خود با شهروندان خود از آنکارا دیدار خواهیم کرد.

"من خوشبختی آگاهی را تجربه می کنم"

یاوش در ادامه سخنان خود با بیان اینکه از روزی که مسئولیت شهرداری را بر عهده گرفتم، هم شادی وجدانی و هم مزایای شهرداری شفاف را تجربه کرده ام، با بیان اینکه مناقصه های خرید اتوبوس نیز به صورت زنده پخش می شد، یادآور شد: تعداد اتوبوس ها که 282 اعلام شد در نتیجه مناقصه آزاد به 301 رسید.

یاواش در برنامه ای که در پردیس منطقه 91 EGO که در زمینی به مساحت 621 هزار و 4 متر مربع با یک ساختمان 14 طبقه خدماتی تأسیس شده است، اطلاعات زیر را در مورد اتوبوس هایی که تحویل داده شده و خدمات خود را آغاز کرده اند ارائه کرده است. ساختمان کارگاه با 44 کانال، CNG و پمپ بنزین طبیعی و هزینه 3 میلیون لیره نیز به اشتراک گذاشته شده است:

301 اتوبوس از این 168 اتوبوس، از برند مرسدس بنز گاز طبیعی مفصلی خواهد بود. در نتیجه اولین تحویل امروز، 33 اتوبوس گاز طبیعی حرکت خود را آغاز خواهند کرد. باز هم اتوبوس 105 برند مرسدس بنز ما در کلاسی به نام گاز طبیعی انفرادی است. 21 واحدی که امروز دریافت کردیم بلافاصله پروازهای خود را آغاز خواهند کرد. امروز، ما تمام 28 اتوبوس دیزلی مارک Otokar خود را تحویل گرفتیم. این اتوبوس ها بلافاصله خدمات خود را آغاز می کنند. از امروز، 301 اتوبوس از 82 اتوبوس ما خدمات رسانی به شهروندان را آغاز می کند. همچنین 3 دستگاه اتوبوس تولید داخل در چارچوب برنامه اتحادیه اروپا به شهرداری ما اهدا شد. ما از امروز شاهد این 3 اتوبوس سازگار با محیط زیست و نسل جدید در خیابان های آنکارا خواهیم بود.

"اتوبوس های جدید در خطوط مورد تقاضا شروع به خدمت خواهند کرد"

یاواش با اشاره به اینکه 51 اتوبوس 8 متری خریداری شده از اداره تامین دولتی در ماه سپتامبر به بهره برداری رسید و شرکت تابعه شهرداری بلکا اتوبوس های قدیمی را به برقی تبدیل کرد، گفت: "در نتیجه همه این تلاش ها تا پایان سال 2022، 355 اتوبوس جدید و 22 اتوبوس برقی تبدیل شده ما 377 وسیله نقلیه خود را در خدمت ساکنان آنکارا قرار خواهیم داد. من یک بار دیگر به همشهریانم یادآوری می کنم. با ورود اتوبوس های جدید ما، آنها شروع به خدمت در خطوطی با بیشترین تراکم و بیشترین تقاضای اتوبوس از ما خواهند کرد. ما درخواست‌هایی را که از Başkent 153 و رسانه‌های اجتماعی با استفاده از هوش مصنوعی ارسال می‌شد شناسایی کردیم.»

یاواش با تاکید بر اینکه رنگ و طرح اتوبوس ها توسط مردم آنکارا مطابق با درک مشارکتی شهرداری تعیین می شود، گفت: «از طرح هایی که در اپلیکیشن Başkent Mobile به رای گیری ارائه کردیم، رنگ قرمز، hitit-sunshine است. طراحی بیشترین رای را دریافت کرد.

"ما هرگز از عشق به خدمت به شهروندان خود دست نخواهیم کشید"

مهم نیست که چه اتفاقی بیفتد، مهم نیست با چه مشکلاتی روبرو هستیم، ما هرگز از عشق خود به خدمت به هموطنانمان دست نخواهیم کشید. منصور یاوش، شهردار شهرداری آنکارا گفت:

«به محض اینکه ما روی کار آمدیم، با حکمی که یک شبه صادر شد، بودجه ما زیر و رو شد. نحوه پرداخت مترو توسط وزارتخانه که بودجه آن از شهرداری قطع شده بود، یک شبه تغییر کرد. طبق روال گذشته قرار بود در بازه زمانی 2019 ساله 2020-2021 و 3 مبلغ 28 میلیون و 408 هزار لیر لیر پرداخت کنیم که با تغییر در این 3 سال مبلغ 657 میلیون و 511 هزار لیره پرداخت کردیم. توجه شما را جلب می کنم 23 برابر اختلاف است. مبلغ قابل بازپرداخت در 246 سال با نظام قدیم طی 11 سال بر اساس مصوبه پرداخت می شود. البته اینها هیچ بهانه ای نیست. تنها 5 میلیون یورو برای این اتوبوس ها استفاده شده است. نزدیک به 4 میلیارد بدهی پرداخت کردیم. ما یک ریال از بانک وام نگرفتیم. از روزی که قرارداد وام خود را امضا کردیم، متأسفانه بار اضافی ناشی از تفاوت نرخ ارز بر دوش شهرداری ما تقریباً 300 میلیون لیره بوده است.

"ما در برابر حمل و نقل عمومی بالا مقاومت نمی کنیم"

شهردار یاواش در ادامه سخنان خود با عبارت «مدت ها است که مقاومت می کنیم تا قیمت حمل و نقل افزایش نیابد»، درباره پروژه های حمل و نقل در دست اجرا نیز توضیحاتی ارائه کرد.

با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و افزایش هزینه ها، هزینه حمل و نقل عمومی باید بالای 6 لیر می بود. شما می توانید برای پروژه های دیوانه کننده پول خرج کنید، اما اولویت ما مردم و سلامت انسان است. من قبل از انتخابات از این موضوع اطلاعی نداشتم. ما فاضلاب 108 روستا را تعطیل کردیم و اولویت را به سرمایه‌گذاری زیرساختی در مناطقی دادیم که ماشین‌هایی که دائماً زیر باران سیل می‌آیند، شنا می‌کنند. در جاهایی که وسایل نقلیه بیشترین تصادف را دارند تقاطع های پل زده ساخته ایم و به کار خود ادامه می دهیم. ما هر از گاهی با این موضوع مواجه می شویم. برای کاری که کردی اگر این کارها را برای جان انسان ها خدمت نمی دانید، به کسانی که انتقاد می کنند می گویم ما برای شما کاری نکرده ایم، اما وقتی بیرون بروید و به مردم آنکارا نگاه کنید، قطعاً می بینید که آرامش و فراوانی جا افتاده است. و رضایت زیادی در مردم آنکارا وجود دارد. این شهرداری واقعی است…. فعالیت شهرداری چیست؟ وقتی مشکل اقتصادی وجود دارد این است که در کنار دانشجو، کارگر، افسر خود باشید. این برای جوانانی است که نمی توانند خانه یا خوابگاه پیدا کنند، برای دانشجویان دانشگاه Hacettepe یک اتوبوس فراهم می کند و اطمینان حاصل می کند که آنها در برف یا باران راه نمی روند. چه رسد به پروژه های دیوانه وار آنها، حمایت از تولیدکنندگان محلی و کشاورزی، که بزرگترین قدرت آنکارا است، برای تولید. من فکر می کنم این شهرداری واقعی است. ما در این راه به کار خود ادامه خواهیم داد. هیچ بتن و پلاستیک ساخته شده را به عنوان خدمات شهری در نظر نخواهیم گرفت. مردم آنکارا باید این را بدانند. شهرداری کلان شهر آنکارا هر زمان که دچار مشکل می شوند در کنار یکدیگر هستند و همانطور که همیشه می گوییم هیچ کودکی نباید گرسنه به رختخواب برود، هیچ کودکی نباید از تحصیل محروم شود. به بیش از 26 هزار کودک به مدت 6 ماه 10 گیگابایت اینترنت دادیم. ما اینترنت را به همه 918 محله آوردیم و به بچه های آنجا امکان دادیم از EBA بهره ببرند. مهمتر از همه، از طریق Başkentkart، کمک ها دیگر خانه به خانه بین خانواده های دریافت کننده کمک های اجتماعی در آنکارا توزیع نمی شود. آنها می روند و نیازهای خود را می خرند. به این ترتیب نوعی بیمه خانواده ارائه کردیم. به عنوان شهرداری کلان شهر آنکارا، برای اولین بار به 220 هزار خانواده از 180 هزار خانواده کمک گاز طبیعی ارائه کردیم. برای متروی Keçioren-فرودگاه، وزارتخانه گفت که ما این کار را انجام خواهیم داد، اما 2,5 سال گذشته است و پروژه ها هنوز به پایان نرسیده اند. گاهی از ما می پرسند که چرا دیر شد، اما وزارت حمل و نقل قبل از ما شروع به کار کرد. پروژه 7,4 کیلومتری مترو مامک را در شرف اتمام هستیم که به ما اجازه داده شد اما پروژه ای نبود. بیش از 30 حفاری انجام شده است و امید است این پروژه در بهمن ماه به پایان برسد. پس از اتمام پروژه، وزارت حمل و نقل باید این پروژه را بپذیرد. سپس باید توسط دولت در برنامه سرمایه گذاری گنجانده شود. قسمت زیادی از وامش را هم با اصل قرارداد پیدا کردیم. اگر همه چیز خوب پیش برود، اگر معطلی نباشد، مترو مامک را هم می زنیم. برای مترو دیکمن هم شروع به کار کرده ایم. ابتدا، نظرسنجی‌ها انجام می‌شود، و ما با دانشمندان، مدیران و سازمان‌های غیردولتی در مورد خطوطی که مترو دیکمن باید طی کند، بحث می‌کنیم.

منصور یاوش شهردار کلانشهر به همراه روسای جمهور پس از مراسم سوار اتوبوس های تازه خریداری شده شدند و بررسی هایی را انجام دادند.

اولین نفری باشید که نظر می دهید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.