خروج تراموا از رئیس جمهور عزیز کوجا اوغلو

عزیز کوجا اوغلو

عزیز کوجا اوغلو، شهردار شهرداری ازمیر، در مورد خط تراموا که از بلوار M. Kemal Sahil عبور می کند، گفت: «بازسازی تراموا در شهرهایی با زیرساخت های خوب بسیار دشوار است. ما پروژه را انجام دادیم وقتی به برنامه تغییر دادیم با مشکلات خاصی مواجه شدیم. ما تمام تلاش خود را می کنیم تا این مشکلات را به حداقل برسانیم. ما شخصیتی مثل «هرچه گفتیم گفتیم، از قولم برنمی گردم» نداریم. سعی می کنیم سالم ترین کارها را بدون ورود به جاده بی بازگشت انجام دهیم. اگر اشتباه می کنم، با کمال میل اعتراف می کنم، تمام تلاشم را برای حقیقت انجام خواهم داد و افزود: فردا که تراموا شروع به کار کند، تراموا از ازمیر با آسایش تراموا روبرو شود. ما با هم خواهیم دید که چقدر سرمایه گذاری کرده ایم.»

Aziz Kocaoğlu شهردار شهرداری کلان شهر ازمیر که در برنامه "چهره به چهره" که به طور زنده از تلویزیون Ege پخش می شد شرکت کرد، اظهارات مهمی را در رابطه با دستور کار شهر، از حمل و نقل تا 84 نمایشگاه بین المللی ازمیر، از روند انتخابات تا کالاهای اداری خصوصی بیان کرد.

ارزیابی بیانیه حمزه داغ، معاون حزب عدالت و توسعه ازمیر در برنامه ارائه شده توسط محمد کارابل، روزنامه نگار-نویسنده، مبنی بر اینکه «وزارت جوانان و ورزش در صورت نشان دادن مکان توسط شهرداری ها، یک سالن ورزشی برای 10 هزار نفر در ازمیر خواهد ساخت. شهردار کوجا اوغلو گفت: "اگر پول آماده است، شما از قبل مکان را دارید." شهردار کوجا اوغلو با یادآوری اینکه نزدیک به 80 هکتار به اداره کل ورزش و جوانان به عنوان استادیوم و تأسیسات ورزشی در اورنکوی اختصاص داده شده است، گفت: «نمی‌دانم این چه نوع شغلی است. مالک املاک دولتی در ترکیه Milli Emlak است. املاک ملی زمین را اختصاص می دهد. من وزیر دارایی نیستم. من مدیر کل املاک ملی هم نیستم. من اصلا وزیر یا نخست وزیر بالاتر از آنها نیستم. من شهردار هستم چگونه ذهنیتی که مالک املاکی است که با هم تعیین کردیم، از ما یک سالن ورزشی می خواهد؟ این را به اطلاع هموطنانمان می‌رسانم. بیانیه «شهرداری ها مکان نشان می دهند، پول آماده است». اگر او آماده است، شما از قبل مکان را دارید. سپس 80 جریب زمین پیدا کردیم. اونجا انجامش بده کجا قرار خواهد گرفت؟ اگر رئیس‌جمهور به وزیر ورزش دستور بدهد، فکر می‌کنم آنجا را پیدا کرده‌اند.»

من شاهینی خواهم شد که حقم را بگیرم

شهردار کوجا اوغلو گفت: «با بسته شدن اداره ویژه، ازمیر کالاهای خروجی داشت. واکنش جدی داشتی و گفتی عدالت همیشه درست تصمیم می گیرد. حالا این کالاها یکی یکی از طریق قوه قضائیه به متروپولیتن می رسد، اما شما هرگز شادی خود را نشان نمی دهید. آیا دلیلی برای این وجود دارد؟" در پاسخ به این سؤال که «این تربیت است، شخصیت... اگر به دردتان می خورد، اگر حقوق خاصی از شما سلب شود، باید بجنگید. باید شاهین باشی وقتی شروع به برنده شدن کردی، وقتی قوی تر شدی، باید کبوتر باشی. شخصیت من چنین است. الان ما املاک اداره ویژه را می بریم، قوه قضاییه به ما می دهد. خودنمایی نه کمکی به شهر می کند و نه هیچ چیز دیگری. این کالاها دارایی ازمیر، ثروت ازمیر است. دادگاه اینگونه تصمیم گرفت. ما سعی کردیم برای ساختمان های سایت ساخت و ساز زمین بخریم. اکنون ما از آن دست می کشیم.»

تماس با مشترکین آب کشاورزی

در برنامه ای که موضوع تخفیف در آب کشاورزی نیز در دستور کار قرار داشت، آیا از این درخواست پشیمان هستید؟ رئیس جمهور کوجا اوغلو نیز که در رابطه با این سوال بیانیه ای ارائه کرد، گفت که آنها از این موضوع پشیمان نیستند. وی با بیان اینکه اشتراک آب کشاورزی را برای مشترکینی که در حیاط خانه خود به حیوانات تغذیه می کنند و سبزیجات می کارند را آغاز کرده اند، از مردم ازمیر خواست که از این اپلیکیشن برای هدف دیگری استفاده نکنند.

تعداد مسافران با اسکله های جدید افزایش می یابد

شهردار کلانشهر ازمیر با تاکید بر اینکه با افزایش تعداد اسکله ها از خلیج میانی فعالتر استفاده می شود و تعداد مسافران افزایش می یابد، سخنان خود را اینگونه ادامه داد:

ما هنوز خط جدیدی را باز نکرده ایم. ما فقط به فوچا سفر می کنیم. اسکله ماویشهیر باید ساخته شود تا تعداد مسافران افزایش یابد. ما این کار را به محض انتشار EIA خلیج فارس انجام خواهیم داد. اگر در کاراتاش اسکله بسازیم و به گوزلباغچه و اورلا اکتشافاتی راه اندازی کنیم، استفاده از دریا بیشتر می شود. کشتی های ما هم سریع و هم بسیار امن و راحت هستند. من تحت تأثیر انتقادات به این موضوع نیستم زیرا افق کشتیرانی ترکیه را باز کرده ایم. در حال حاضر شهرداری کلانشهر استانبول یک کشتی مسافربری با همان زیرساخت را به همان کارخانه کشتی سازی سفارش داده است. حسن تحسین از کشتی 3 خودروی ما در شهریور ماه و احمد پیرشتینا تا 6 ماه دیگر به شهر خواهند آمد.

حمل و نقل راحت به Buca

رئیس جمهور کوجا اوغلو، کوناک و Karşıyaka با یادآوری اینکه ترامواها هنگام رفتن به مناقصه پروژه، تراموا بوکا را در همین چارچوب ارزیابی کردند، اما پس از اینکه وزارت ترانسپورت گفت این کار را انجام خواهیم داد، کار را متوقف کردند، «به همین دلیل تأخیر رخ داد. اکنون در حال انجام مناقصه پروژه خط مترو بوکا به طول 9.5 کیلومتر هستیم. ما خط را از Üçyol به اقامتگاه های Buca Koop به عنوان ادامه مترو گسترش خواهیم داد.

اگر اشتباه می کنیم، به آن اعتراف می کنیم، کار درست را انجام می دهیم.

رئیس جمهور کوجا اوغلو با ارزیابی آخرین تحولات در مورد خط تراموا که از بلوار مصطفی کمال ساحل عبور می کند، اظهار داشت که کار در مسیر این خط انجام شده است و سپس تصمیم خواهند گرفت:

بازسازی تراموا در شهرهایی که زیرساخت‌های خوبی دارند، بسیار سخت و دشوار است. ما پروژه را انجام دادیم وقتی به برنامه تغییر دادیم با مشکلات خاصی مواجه شدیم. ما تمام تلاش خود را می کنیم تا این مشکلات را به حداقل برسانیم. مشکلی وجود داشت زیرا برخی از جزئیات در طول پروژه نادیده گرفته شدند. اما ما شخصیتی مثل «گفتیم هر چه گفتم، از قولم برنمی‌گردم» نداریم. سعی می کنیم اشتباه نکنیم، اگر اشتباهی داریم، آن را با مردم در میان می گذاریم و از اشتباه خود بر می گردیم. ابتدا از منطقه سرسبز عبور کردیم. بعد دیدیم که فضای سبز در حال کوچک شدن است و فاکتور پارکینگ وجود دارد. نزدیک به 1000 پارکینگ وجود دارد. ما در خیابان میثات پاشا کار می کردیم. اینجا هم از جهت هاتای بالا و پایین رفتن، گذر به بلوار ساحلی، پیچ و جاهایی تنگه های باریک، خیابون مستقیم نیست. این بار دوباره ارزیابی کردیم. ما هرگز به هزینه زیرساخت فکر نکردیم، حتی فکر می‌کردیم که ترانسفورماتور زیرزمینی است، مهم نیست چقدر پول می‌رود. البته ما پول خود را در خیابان نمی اندازیم، اما در پروژه های مهم هزینه را در نظر نمی گیریم. سپس دوباره به بلوار ساحلی برگشتیم. گفتیم برویم و بیاییم، خط پروژه گرند کانال جلوی ما ظاهر شد. اکنون در میانه وسط بازی می کنیم که 3 لاین باقی مانده است و به عنوان لاین چهارم تراموا در حال تکمیل کار هستیم. ما در این مورد تصمیم خواهیم گرفت. سعی می کنیم سالم ترین کارها را بدون ورود به جاده بی بازگشت انجام دهیم. اگر اشتباه کنم، با کمال میل به آن اعتراف خواهم کرد و تمام تلاشم را برای حقیقت انجام خواهم داد.»

تراموا یک امر ضروری است

شهردار کوجا اوغلو در پاسخ به این سوال که آیا تراموا برای ازمیر نیاز است یا خیر، گفت: "حتما نیاز است" و گفت: خط سوم یعنی لاین سمت راست یا به عنوان اتوبوس استفاده می شود یا به عنوان اتوبوس استفاده می شود. محوطه پارکینگ. ما اتوبوس را حذف می کنیم، آن را با تراموا جایگزین می کنیم. راحت تر، امن تر. تمام شهرهای توسعه یافته اروپا از آن استفاده می کنند. انجام چنین کارهای سختی در چنین مکان های حساسی کار آسانی نیست. ما در تلاشیم تا بهترین و سالم ترین کار را انجام دهیم. وقتی تراموا فردا شروع به کار کند، وقتی تراموا با راحتی تراموا از ازمیر روبرو شود، با هم خواهیم دید که چقدر سرمایه گذاری کرده ایم.

نمایشگاه می تواند شریک ازمیر باشد

مهمت کارابل "آیا شریکی به ازمیر عادلانه خواهید برد؟" شهردار کوجا اوغلو در پاسخ به این سوال گفت که آنها می خواهند تجارت منصفانه ازمیر را گسترش دهند و درهای آنها به روی شرکای خارجی باز است، اما تنها قانون آنها پول نیست، شهر برای کسب درآمد است.

رئیس کوجا اوغلو با بیان اینکه قصد ندارند نمایشگاه ازمیر را به کسی بسپارند، گفت: "نمایشگاه منصفانه یک بخش لغزنده است. امروز اینجا انجام می‌شود، ممکن است فردا به جای دیگری تغییر کند. ما آن را به طور کامل برای جلوگیری از این امر نمی دهیم، اما درهای ما به روی همه باز است. ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که نمایشگاه رشد می کند و در ازمیر باقی می ماند.

من درگیر کنوانسیون ها نمی شوم

شهردار کوجا اوغلو در پاسخ به ادعای حزبی بودن CHP در کنگره قره باغلار گفت: «در جریان انتخابات محله با هیچ یک از اعضای حزب در قره باغلار از جمله شهردارمان نه صحبت کردم و نه با آنها ملاقات کردم. منظورم از صمیمیت تمام است. من به دوستان حزبی که تلفنی با من تماس می‌گیرند می‌گویم قبل از پایان کنگره تماس نمی‌گیرم. من در هیچ یک از ولسوالی هایمان حزب نبوده ام، هیچ جهتی نداده ام. اعضای CHP افرادی هستند که از قبل سیاست را می دانند. آنها خیلی بهتر از من می دانند که در محله خود چه تصمیمی بگیرند.»

شهرداری وظیفه بزرگی است.

شهردار کوجا اوغلو با ارزیابی دوره 11 ساله خود به عنوان شهردار در این برنامه گفت: «شهرداری کلان شهر یک دانشگاه کاملاً متفاوت است، یک مدرسه زندگی. شما در حال بارگذاری اطلاعات زیادی برای نشان دادن آن صندلی هستید تا موفق شوید. ماست را با دمیدن، با پرسیدن طولانی مدت در مورد موضوعات مختلف می خورید. شما این را طوری یاد می گیرید که انگار در دوران تصدی خود از پله ها بالا و پایین می روید. ریاست جمهوری برای من ثروت معنوی بزرگی بوده است. من این لذت معنوی را داشتم که در ازمیر خود خدمت کنم. اتفاقات زیادی را پشت سر گذاشتیم، با چهره ای شفاف رفتیم. این وظایف در حال حاضر نیاز به فداکاری دارد. در غیر این صورت، موفقیت در چنین کارهای بلند و مقبولیت عمومی و کسب فیض آسان نیست. به لطف حمایت های فراوان همشهریان ازمیری به ما تکلیف داده شد. ازمیر به ما سپرده شده است.

اولین نفری باشید که نظر می دهید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.